Meseterápia
- mesepszichológia, 2024-2025
Online és hagyományos módszertanú képzés,
oktatás, távoktatás.
Tanfolyamok
2024-2025
Az
oldal, letöltés biztonságos, adatot nem rögzít, nem tárol. A lejátsztható,
letöltendő állományok biztonságosak, a Google Chrome tévesen
figyelmeztet!
Meseterápia,
mesepszichológia, alapszint képzési ismertető
2024
ősz, alapszintű képzés, időpontok, ismertetők
2025
I. félév, alapszintű képzés, időpontok, ismertetők
Meseterápia,
mesepszichológia, középhaladó szint, ismertető
2024-2025.
évi középszintű tanfolyamok
Tanfolyami
ajánló
Az
oktató
Hallgatói
ajánlások
Megtekintéshez,
meghallgatáshoz kattints a képekre!
Mesehős komplex mesediagnosztikai és -terápiás módszer
®
A
huszadik év óta folyamatosan oktatott, saját módszerre alapozott mesediagnosztika és
mesetanácsadói képzés
három, egymásra épülő, önálló képzési modulból álló,
20+20+20 órás, összesen 60 órás, nem akkreditált, szakképzettséget
nem nyújtó, kiscsoportos (max. 8-9 fős), online, képzés, amely
"élő", nem
vetítéses formában történik. Szakmai tartalmát, minőségét
jellemzi, hogy ezen alapszintű képzés első, a mesepszichológia elméleti és
gyakorlati, esettanulmányokkal kiegészített hátterére épített modulját a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai
Intézete 2005-től a "BA" képzés típusaiba, évfolyamaiba befogadta.
2005-2024 között 38 kurzus, sok száz egyetemi hallgató,
meséik, több szakdolgozat,
közel száz műhely- és egyéb munka, hallgatókkal közösen végzett
kutatások,
konferencia előadások valamint szakmai és ismeretterjesztő publikációk
fémjelzik szakmai tevékenységünket. 2024/25. tanévben is meghívtak
minket a BA-s, akkreditált, hagyományos módszertanú, őszi, nappali képzésre.
A mesepszichológia,
-terápia képzés idén húsz éves. A 2024/25. évi őszi
KRE, Pszichológia Intézet képzésében, BA szinten másod- és harmadévesek ismerkednek meg
a mesék lélektani folyamataival, a valósághoz való kapcsolódási
lehetőségeivel, törvényszerűségeivel, az egyéni létezésben betöltött
szerepeivel.
Az
általunk szervezett tanfolyamok, képzések - bár nem bővelkednek az egyetemi oktatáshoz hasonló impozáns
mutatókban -
gyakorlati jellegét, hasznát, tudományos alaposságát, minőségi
oktatásra és nem utolsósorban segítő szerepre való törekvését, sikerét jól mutatja, hogy
a hallgatók közül sokan önkéntesen
felajánlották esettanulmányokhoz életük, sorsuk, meséik
és összefüggéseik bemutatását, a képzést szakmai önéletrajzukban
feltüntetik.
A
képzés célja
a hatékony, sikeres mesediagnosztika, mesetanácsadó és
meseterapeuta tevékenységhez szükséges tudás- és egyéb kompetenciák kialakítása.
Vissza
a lap elejére
1. Alapképzés (20 óra)
Célok, szintek
A
kiscsoportos oktatás egyik biztosítéka a hallgatók érdeklődéséhez
is - részben - igazított hatékony képzésnek. Célja
a mesékről általános és szakmai ismeretek átadása,
a mesék
morfológiai
és egyéb jellemzőiről, pszichés tartalmaikról és következményeikről
szóló, pl. mesediagnosztikához, majdani meseterápiás tevékenységhez
szükséges ismeretek, köztük rész szakirodalmak
elsajátíttatása. A mesék lélektani folyamatainak
megismertetésével, tudásával felkészíti a hallgatókat
arra, hogy a képzés min. két szintű követelményeinek sikeres teljesítését
követően önállóan meseterápiával foglalkozhassanak.
A
hallgatók megismerik az egyik személyiségvédő lelki mechanizmuson,
a kivetítésen alapuló narratív pszichológiai feldolgozású Mesehős
módszert, amely pszichodiagnosztikai konstruktuma megfelel a projektív
tesztek ismérveinek. A módszer alkalmas személyiségdiagnosztikai, több
változós elemzésre, a ráépülő szakmai ismeretek révén szintén
több változós, többféle terápiás módszertanba, tanácsadási és gyógyító tevékenységbe beilleszthető. Esettanulmányok, több
száz fős, kis mintás, kényelmi mintavételezésen alapuló
szakdolgozatok, műhelymunkák, kutatások igazolják a módszer szakmai,
tudományos igényű megalapozottságát, tanácsadásra és egyes mentális
állapotzavarok feltárására, kezelésére való alkalmasságát. Sok
hallgató önként, térítésmentesen ajánlja fel saját írású meséjét
a képzéshez.
A
WHO cselekvési tervében 2013-2030 között megvalósul a világban
létező mentálhigiénés és a leggyakoribb mentális állapotzavarok
(CMD és gyermekváltozata) közösségi ellátása. Az új terápiás
eljárásokat részképzett,
szakmai irányítással, ellenőrzéssel működő terapeuták végzik. Ez lesz szerintünk
a meseterápia
várható jövője is. Majdani helye a hazai népegészségügyi ellátásban már most meghatározható. A jelenlegi hazai jogszabályok szerint meseterapeuta
szakmai képzés nélkül bárki lehet. Ezzel sokan visszaélnek.
Az
alapszintű képzés nem teszi alkalmassá hallgatóinkat az önálló
alkalmazási gyakorlatra, a módszer oktatására. Szakképzettséget
nem nyújt. A további középszint sikeres elvégzését tanúsító elismerése után lesznek önálló
munkavégzésre kiképzettek. A módszert tevékenységükbe
beillszthetik, saját felelősségükre használhatják. Szakmai
anyagát nem oktathatják.
A
kitűzött célok megvalósítása érdekében a tanfolyam fontos része a hallgatói saját
élmény biztosítása, saját írású meséjük vezetett feldolgozásával,
esetenként pszichológiai mérőeszközökkel hitelesített eredményeivel történő
önismeret fejlesztésük. A hallgatók a tanfolyam során a tanultak
alkalmazásával folyamatosan feldolgozzák, részletesen elemzik saját írású meséjüket. Eközben megismerik, megélik
önmagukban és társaik által ezt a módszert.
A tanfolyam időtartama alatt a
tanuláshoz, önképzéshez, a vizsgára való felkészüléshez térítésmentesen
jogtiszta, eredeti szakirodalmat biztosítunk! A
kiadványok átvételi és visszaszármaztatási költsége a hallgatót
terheli.
A
képzés nem igényel semmilyen szakirányú végzettséget, speciális
feltételt, tananyaga bárki által elsajátítható.
A
képzést sikeres házi vizsgával befejezők elismerő tanúsítványt kapnak, amely igazolja a módszer megfelelő szintű ismeretét és
lehetőség a második szintű, gyakorlati és továbbképzésre történő
beiratkozásra.
2024. Őszi-téli képzések
A letölthető jelentkezési lapok, tájékoztatók
a táblázatokban találhatók.
Tanfolyam |
Alapképzés
|
Alapképzés
|
Kezdési időpont |
2024.október 18. |
-
|
Befejezés
|
2024. november 15.
|
-
|
Létszám |
betelt
jelentkezzen
a 2025. tavaszi képzéseinkre! |
max. 8-9 fő
|
Ismertető |
-
|
-
|
Jelentkezési lap |
-
|
-
|
Jelentkezési határidő |
2024. október 1.
|
-
|
Képzési nap |
péntek
|
péntek
|
Időpont |
17.00-20.30 h
|
17.00-20.30 h
|
Oktatási forma |
online
|
online
|
Vissza
a lap elejére
2025,
I. félév, alapszintű képzés
A letölthető jelentkezési lapok, tájékoztatók
a táblázatokban találhatók.
Tanfolyam |
Alapképzés |
Alapképzés |
Kezdési időpont |
2025. január 10.
|
2025. március 7.
|
Befejezés |
2025. február 7.
|
2025. április 4. |
Létszám |
max. 8-9 fő
|
max. 8-9 fő
|
Ismertető |
letölthető
|
letölthető
|
Jelentkezési lap |
letölthető
|
letölthető
|
Jelentkezési határidő |
2024. december 20.
|
2025.február 21.
|
Képzési nap |
péntek
|
péntek
|
Időpont |
17.00-20.30 h
|
17.00-20.30 h
|
Oktatási forma |
online
|
online
|
Vissza
a lap elejére
2.
Középhaladó szint (20 óra)
A hallgatók folyamatosan, szupervízióval
saját, önkéntes eseteket vállalva, terápiás napló stb. segítségével
in vivo, élőben, a gyakorlatban megtapasztalják és vezetik
eseteiket, végzik, begyakorolják a módszert. Támogatással (szupervízió)
online, élő oktatással, heti egyéni és csoportos foglalkozással felkészülnek
a majdani önálló tevékenységre.
Esetenként
lesznek meghívott, a képzést elvégzett,
a módszert megtapasztalt és aktívan használó terapeuta vendégek. A hallgatók a képzés során
mindezek révén, önmaguk és társaik segítségével begyakorolják, fejlesztik
tovább a mesediagnosztikai, -terapeuta
készségeiket, kompetenciáikat.
A tanfolyamok időtartama alatt a
tanuláshoz, önképzéshez, a vizsgára való felkészüléshez térítésmentesen
jogtiszta, eredeti és szakirodalmat biztosítunk! A kiadványok átvételi
és visszaszármaztatási költsége a hallgatót terheli.
A
gyakorlati képzés lezárása házi vizsgával, az esettanulmányok teljes írásos és szóbeli feldolgozásával, értékelésével zárul.
Siker esetén a hallgató jogosult tanúsítványra, önálló esetvezetésre
és a harmadik képzési
szintre történő beiratkozásra.
Középhaladó
szint
2024-2025
Tanfolyam |
Középhaladó képzés |
Középhaladó képzés |
Kezdési időpont |
2024.
szeptember 6.
|
2025.
május 2. |
Befejezés |
2024. október 4. |
2025. május
30. |
Létszám |
max. 8 fő.
|
max.
8. fő |
Ismertető |
-
|
előkészületben |
Jelentkezési lap |
-
|
előkészületben |
Jelentkezési határidő |
lezárt
|
2025. április
18. |
Képzési nap |
péntek |
péntek |
Időpont |
17.00-20.30 h |
17.00-20.30
h |
Oktatási forma |
online |
online |
Vissza
a lap elejére
3.
Egyéni, haladó képzés (20 óra)
A hallgató egyéni képzésben,
a gyakorlatok és külön továbbképzés keretében valamint
esettanulmányokkal mélyíti tudását, gyakorolja, magasabb
szintre fejleszti kompetenciáit és teljesen alkalmassá válik
az önálló munkavégzésre.
Az
oktató
Több diplomával,
végzettséggel is rendelkező pszichológus. 2005 óta -
kisebb megszakításokkal - napjainkig
a KGRE BTK Pszichológiai Intézetének meghívott óraadó
tanára. Felnőttképzési szakmai szervezetek óraadója, szakmai
konferenciákon előadó, több tudományos publikáció szerzője, társszerzője.
Publikációk
(MTMT)
-
Juhász
László (2022): Mesék
útján. in: Boldizsár I., Luzsi M. (Szerk., 2022) Mese.-
Mese és gyermek-. Benedek Á. Budapest.
-
Juhász
L. & Siklós Anita (2016): Intézményesített meseterápia –
Egy új óvodai egészségfejlesztő mesealapú játékprogram
hatásvizsgálata. in: Kolosai, N., M. Pintér T. (szerk.)
(2016): A gyermekkultúra jelentősége. ELTE TÓK. Budapest, 212-224.
-
Gubányi
M. & Juhász L. (2014): Archetípusok és szükségletek a mesékben. in:
Fülöp J., Mirnics Zs., Vassányi M. (Szerk., 2014): Kapcsolatban –
Istennel és emberrel. Pszichológiai és bölcsészeti tanulmányok. Károli
Gáspár Református Egyetem, L’ Harmattan Kiadó. Budapest, 290-298.
Közlemények
-
Juhász
L. (2017): Mesepszichológiától a meseterápiáig. in: Szávai I.
(Szerk., 2017): A mese hídszerepe. Pont Kiadó. Budapest, 91-104.
-
Juhász
L. (2014): Mesepszichológiától a meseterápiáig. in: Szávai I.
(Szerk., 2014): A mese hídszerepe. Fordulópont 63. Pont Kiadó. Budapest,
89-102.
Konferenciák, előadások
-
2024
Kutatók
éjszakája: Mesélj
mindörökké!
-
2022
Magyar Népmese Napja: Mesehős, komplex
személyiség-, mesediagnosztikai és -terápiás módszer.
-
2019
Magyar Népmese Napja: Miért meséljünk?
-
2018
Nem Adom Fel Étterem és Kávézó: Sorsváltó mesék.
-
2017 Pszichoterápia folyóirat
13. konferenciája: Mesehős komplex mesediagnosztikai és -terápiás módszer
-
2017 Gondolkodni – más –
hogy? II.: Varázslatos gondolkodás
-
2017 Magyar Pszichológiai Társaság
XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése:
Mesehős komplex
mesediagnosztikai és -terápiás módszer alkalmazási lehetőségei
-
2016 Gondolkodni – más –
hogy?: Mondókamesék mesepszichológiája
-
2015 A Magyar Pszichológiai Társaság
XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése:
A Mesehős komplex
mesediagnosztikai és -terápiás módszer egyéni diagnosztikai alkalmazási lehetőségei
-
2014 Magyar Családterápiás
Egyesület: A
Mesehős komplex mesediagnosztikai és
-terápiás módszer egyéni
és családterápiás alkalmazási lehetőségei
-
2014 Gyermekkultúra konferencia
és kiállítás: Intézményesített meseterápia
-
2013 Kutatók éjszakája, más években
is: pl. Tiltás-terápia
-
2012 Tükröm-tükröm
mesekonferencia: Mesekutatás beszámoló
-
2011 Faluház fesztivál:
Mesepszichológia és a mesepedagógia összekapcsolása
-
2010 Péceli
Pedagógiai Napok: Mesepedagógia másképp, Mesehipnózis
-
2009 Újbudai Pedagógiai Napok: Mesekutatás
-
2008 Népmese Napja:
Meselélektan
További,
teljesebb információért
kattints az előadások oldalra!
Vissza
a lap elejére
Alapképzés,
tanfolyami ajánló
>> A mese konkrét
pszichológiája << A
tanfolyamot több évtizedes oktatási tapasztalatunk alapján sokféle
tematikával oktatjuk. Gyakorlati, felhasználói szemléletű
tananyaga, szakmai összeállítása megfelel a jelentkezők,
hallgatóink szakképzettségének. Klinikai- és/vagy gyermek-szakpszichológusok, pszichológia szakos hallgatók
számára elsődlegesen a mesediagnosztika és a mese- és egyéb terápiás
összefüggéseit tartalmazza. A feldolgozást saját és más
esettanulmányok bemutatása és minden esetben saját élmény, azaz
saját írású mese csoportos feldolgozása is segíti. Egyéb szakképzettségűek
számára a mesék saját, otthoni vagy szakterületüknek megfelelő
felhasználási módokat, ismeretanyagokat állítottunk össze a saját
élmény biztosításával. Pl.: fejlesztő-, pszicho-pedagógusok és
természetgyógyászok esetén a mesék fejlesztő és természetes gyógyító
hatásait, felhasználási módjait, lehetőségeit mutatjuk
be. Más végzettségűeknek (pl.: néprajz és magyar szakos hallgató, közgazdász,
ügyvéd stb.) a mesék szakmai, saját
célú, otthoni felhasználási lehetőségét biztosító bőséges
ismeretanyagot tartalmaz.
Fogalmak, értelmezések
Sem a nemzetközi,
sem a hazai szakirodalomban nem található pontos meghatározása és
értelmezése az általunk fontosnak tartott új fogalmaknak. Ezért elsőként
megkíséreljük.
Mesepszichológia
A pszichológia egyik új, kibontakozó területe a mesepszichológia, amely több tudományág (néprajz,
nyelvészet, régészet, kultúrantropológia, vallástörténet, biológia,
idegélettan stb.) és saját kutatási eredményeire
alapozva vizsgálja a mesék hatásait, helyét, szerepét az ember fejlődésében,
különböző életkori szakaszaiban. A pszichés folyamatok és történések
beépültek a valódi mesék jellemzőibe.
Mesediagnosztika és
meseterápia
A mese,
a mesemondás és a mesehallgatás kulturális, társadalmi
gyakorlata, hagyománya az egyén és a társadalom lelki és
testi egészségének a kulcsa. A mesehallgatás élettani és pszichés
folyamatai mindkettőt gyógyítják. Mesékkel feltárható és
kezelhető, meggyógyítható
a legtöbb lelki és testi betegség.
A feltáró módszert
mesediagnosztikának,
gyógyító célú, elsődlegesen pszichés folyamatokon alapuló
tudatos alkalmazását
meseterápiának nevezzük.
Mesékkel,
meseterápiával a lelki betegségek közül a hangulatzavarok, félelmek,
szorongások, a depressziók, a neurózisok egyes fajtái, a fóbiák gyorsan, kiválóan
gyógyíthatók. Az évekig gyógyszeres terápiával "kezelt"
betegek meseterápiával pár hónap alatt tünet- és gyógyszermentessé
válhatnak. A gyermekkori mesehallgatás segít a feltehetően veleszületett hipnábilitás,
a hipnózisra való fogékonyság megtartásában. Hipnoterápiával a
depressziós betegek évekig tartó gyógyszeres "kezelése" pár
kezeléssel kiváltható.*
Ugye, nem kell ennek az egyéni, családi, társadalmi,
népgazdasági, egészség-lélektani következményeit részleteznünk?
Mesékkel a magatartási-, viselkedési zavarok közé tartozó agresszió,
a testvérféltékenység is megoldható. Nincs olyan pszichoterápiás módszer, amelyik valamilyen módon ne kötődne
a képzelethez, a mesékhez! Lehetetlenség a 10-féle alapmódszer több száz (?) eljárását felsorolni. Néhány közülük, amelyek
egyben a pszichológiatörténet nagy korszakait fémjelezték. A
pszichoanalízis és irányzatai. S. Freud (1859-1939) és a szabad asszociáció módszere.
C. G. Jung (1875-1961) pszichés gyógyító eszközei, a képzelet aktív alkalmazása,
az aktív imagináció és technikái. Álomterápia, szimbólumok és archetípusok. De hozhatunk példákat a
kognitív és a humanisztikus pszichológia területéről is. A
nagy pszichológiatörténeti korszakok közé nehéz behelyezni
J. L. Moreno (1889-1974) munkásságát. Az általa kidolgozott egyéni és
csoportos terápiás módszerek közé tartozik a meséken alapuló pszichodráma,
bábterápia. Korunk a stressz kezeléséről
és a megküzdő képességről szól. Ezek megtanulásához, mindennapi hatékony
megoldásához a mesék nélkülözhetetlenek. A korszerű egészségpszichológia tudománya sem létezhetne nélkülük...
*A
WHO európai adatai és hazai kutatások alapján (Dr. Kopp Mária és
mtsai.) a
hazai munkaképes korosztály ötöde szenved hangulatzavarok közé
sorolt depresszióban. A WHO előrejelzése
szerint kontinensünkön a munkaképes korcsoportban ezen mentális állapotzavarban
szenvedők aránya 2020-ra elérheti a 30%-ot!
Hallgatóink
Eddigi és jelenlegi
hallgatóink többféle szakképzettségűek. Van és volt köztük
klinikai- és gyermek-szakpszichológus, pszichológia szakos hallgató,
fejlesztő pedagógus, néprajz és magyar szakos hallgató, közgazdász,
természetgyógyász és egyéb szakképzettségű személy.
Szakmai
anyagok
A KGRE könyvtárában
megtalálod egyetemi szakdolgozóink, a Mesekutató műhelyben résztvevő
hallgatóink által készített műhelymunkákat. Az egyetem 2005-2024.
év között "BA" képzési
rendjébe befogadta az eddigi elméleti és gyakorlati kutatási
eredményeken
alapuló óratípusokat (pl. előadás, műhely, szakdolgozat stb.). Ajánló
A
meséket ma a pszichológusok többsége a jungi archetípusok és szimbólumelemzés
segítségével dolgozza fel, holott a mesék telis-tele vannak konkrét, egy az egyben
elemezhető pszichés folyamatokkal. A tanfolyam közben elkészíted mesédet
és a tanultak alapján fogod elemezni. Óráról órára feltárul előtted
a mesék múltja, kialakulásuk, eredetük, pszichés folyamataikkal
tartalmuk. Közben meséd tükrén keresztül belenézel elfeledett önmagadba, hogy jobban megértsd
magadat, szeretteidet, környezetedet, világodat. Az elemzések és a
tanulás során megismerkedsz a meseterápia alapjaival is. A tanfolyam alatt térítésmentesen biztosítjuk
tanulásod és elmélyedésed érdekében a szakirodalmakat. Sokszor fogsz
nevetni. Lesznek komoly és olyan pillanataid is, amikor
nem csak a nevetéstől fogsz könnyezni! Talán közben még a katarzis élményét is át/megéled!
Ne félj a pszichológia
szakzsargonjától sem! Meglátod, hogy a világ egyszerű, s ennek tükre
minden mese és a mesepszichológia! Erről
szól tanfolyamunk. Ha tudsz válaszolni az alábbi "mesebeli" hét kérdésre,
akkor ne jelentkezz!
-
Milyen lélektani
folyamatok jellemzik az esti mesét?
-
Hogyan nyújtanak
megoldást a mesék korunk "népbetegségeire", a
stresszre és a belőle létrejövő érzelmi, hangulati és egyéb
pszichés zavarokra?
-
Mi az összefüggés
meséd, hősöd, szereplőik, személyiséged, szükségleteid között?
-
Milyen/mely pszichopatológiákat
(gyermekkori és felnőtt) tanítanak a mesék?
-
Hogyan, milyen
pszicho-fiziológiai folyamatok segítik a mesével, szereplőivel
való azonosulást? Miért az egyik legkedveltebb meséje a 6-12 éves
korosztálynak a Piroska és a farkas?
-
Hogyan hatnak és
milyen modern pszichológiai terápiás módszereket tartalmaznak a
mesék? (Néhány kulcs a megfejtések egy kis részéhez: katarzis,
tanulási típusok és módszerek, magatartás- és kognitív viselkedésterápia,
magzati mesék, mesehipnózis-hipnotikus mesék, meseterápiás
módszerek.)
-
Hogyan kapcsolódnak
össze a mesetípusok az emberi gondolkodás és a pszichikum
fejlődésével?
-
Hogyan írjunk profi módon
mesét? Létezik-e valamilyen általános szabályszerűsége a meséknek?
Segítség: Mi az a meseképlet, kompozíció, szüzsé? Mi köze van a szükséglethez, motivációhoz,
kötődéshez, a családi kapcsolatokhoz, a mitológiához?
+1
Összetett pótkérdés
Létezik-e olyan pszichés
zavar, probléma (kivéve értelmi zavar esetét és okait), amely kizárja
a mesék és a projektív technikákon alapuló tesztek használatát? Ha,
nem ment...
Mi jellemzi a szimbólumképzés
"mesés" folyamatait? Eredményed?
A tanfolyam értékelése
A minőségbiztosítás
érdekében a tanfolyam során a hallgatóinknak többféle lehetőség
áll rendelkezésére. Órai visszajelzések, speciális igények, témák
jelzése, a tanfolyam végén többféle szempontot tartalmazó írásos
értékelési lehetőséggel, amelyre alapozva térítésmentesen
és önként másoknak is ajánlhatják tanfolyamunkat. Talán a
legfontosabb, legigazabb értékelés az, amikor hallgatóink sorsuk,
meséik bemutatását, elemzését felajánlják és megengedik a további
képzésekhez. Tanfolyami
hallgatói
ajánlások
Egyéb
ismeretek
A tanfolyamról a letölthető
tájékoztatóban olvashatsz további részleteket. A tanfolyamot általában
pénteki napokon, munkaidő után tartjuk. Igény esetén
lehetséges más napokon is. Vissza
a lap elejére
Hallgatói
ajánlás
A tanfolyamok
hallgatóitól
-
Sz.
B. Angyalka, tanító, 2024
-
M.
Krisztina, gyermekklinikai szakpszichológus, 2024
-
P.
D. Klaudia, óvodapedagógus, 2023
-
K.
U. Marianna, 2023
-
S.
Bernadett, vállalkozó, 2023
-
Sz.
Bíborka - magyar gyermekirodalom, anyanyelvi nevelés tantárgypedagógus,
adjunktus, 2023
-
F.
Brigitta, mentálhigiénés szaktanácsadó, 2023
-
P-SZ.
Katalin,
tanító, 2023
-
S.
Gyöngyi/Soma Mamagésa – előadóművész,
spirituális tanító, életszemléleti tanácsadó, író, 2022
-
R. Éva, pszichológus,
2022
-
M.
Eszter, jogász, 2022
-
B.
Katalin, pszichológus, 2022
-
R.
Dóra, kutató, 2021
-
K.
Alexandra,
fejlesztő pedagógus, 2021
-
Zs.
Aranka, addiktológiai
konzultáns, 2020
-
M. Borbála, óvodapedagógus,
2019
-
D.
Tímea, coach, 2018
-
2017.
október (alapszintű tanfolyam, csoportos értékelés,
minta)
-
H. Enikő, szociálpedagógus,
pszichológia szakos hallgató, 2013
-
H.
Erika, művelődésszervező - meseíró, 2013
-
K.
Lívia, pszichológus
-
S.
Anita, másodéves pszichológia szakos hallgató
-
B.
Viktória, magyar-néprajz tanár szakos hallgató
-
B.
Mária, pedagógus
-
B.
Katalin, másodéves pszichológia szakos hallgató
Köszönöm
az ajánlást!
Vissza
a lap elejére
Sz. B. Angyalka
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 2
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 5
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
Ajánlom a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
a lap elejére
M. Krisztina, 2024
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 4
Ajánlom a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
4
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
4
-
Tananyag
szakmai összetétele
4
-
Tananyag
újszerűsége
4
-
Tartalom
5
Vissza
a lap elejére
P.
D. Klaudia, 2023
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
A
legfontosabb részek jegyzet formájában való megjelenítése nagyon jó
lenne! Akár csak vázlatos formában is, mintegy térkép, látni
melyik részen vagyunk a konzultáció adott szakaszában az egészhez képest.
Merre tartunk, mi tartozik egybe, melyik rész, hogyan / milyen szinten
kapcsolódik a másikhoz. Ajánlom a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
4
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
K. U. Marianna,
2023
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
Szeretném
megköszönni a tanfolyami lehetőséget! Régóta hívogató érzésre
mondtam igent, amikor jelentkeztem. Utólag is azt mondhatom, hogy
nagyon jó döntés volt! Számomra sok-sok felismerést hozott mindaz,
amivel megismerkedhettem az órákon. A mese szeretetét csak még inkább
erősíti, hogy milyen nagy hatással lehetünk önmagunk és mások
mentális és lelki egészségére, fejlődésére. Az átadott
tanagyag, tudás még mindig dolgozik bennem, mint egy utóhatásként.
Segít feltárni a tudatalattiban ragadt blokkoló érzelmeket, megbarátkozni
önmagammal, és elfogadóbbá válni árnyékos részeimmel.
Nagyon
elégedett vagyok a tanfolyam egészével, Tanár Úr tudásával, előadásával,
magas színvonalú képzési módszerével. Szeretném tovább folytatni
a tanfolyamot a következő szinten. Szívből ajánlom másoknak is a
Mesehős Képzést!
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
S.
Bernadett
vállalkozó, 2023
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
4
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
Sz.
Bíborka
magyar
gyermekirodalom, anyanyelvi nevelés tantárgypedagógus, adjunktus,
2023
Nekem
nagy élmény volt a képzés mind szakmai, mind pedig személyes
vonatkozásban. Nagyon tetszett a szakmai pontosság, alaposság,
ahogyan a témákat feldolgoztuk, az, ahogyan nagyon pontosan kibomlott,
hogy mi is tulajdonképpen a mesepszichológia tárgya. A mesék lélekre
gyakorolt hatásáról szóló beszédmód legtöbbször nagy általánosságokra épít,
amelyeknek az igazságértékét érezzük, meg a gyakorlat is
igazolja nyilván, de nekem nagy szükségem volt sok empirikus kutatásra,
amit az előadó bemutatott, nagyon hitelessé, tudományosan is
igazolttá tette azt, amit a szakirodalom elméleti vonatkozásban ír
le, és az egyéni esetek vagy csoportos foglalkozások gyakorlata
eddig is sejtetett. Értékelem, hogy az ismeretek gyakorlati hasznosíthatóságára is
hangsúlyt fektettünk, és az alkalmazás módszertanát pontosan végigjártuk.
Külön élmény, valóban csúcsélmény volt a saját mesék elemzése,
nagyon sok más történéssel összecseng az életemben, ezt nagyon érdekes
volt megtapasztalni. Ugyanakkor az elmélet tisztábban látásában is
segített ez. Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
F. Brigitta, mentálhigiénés
szaktanácsadó, 2023
Kisgyermekkorom
óta szeretem a meséket, mindig elvarázsoltak és egy képzeletbeli
világba röpítettek. A képzés ébresztett rá, hogy milyen mély egy
mese mondanivalója és miben segített gyermekként.
5
intenzív találkozás - 5 hét, amely elröppent egy pillanat alatt.
Ahogy telt az idő, sok új ismerettel gazdagodtam és közben arra is rá
kellett jönnöm, hogy ez „csak” egy pici csepp a tengerben. Nemcsak
önmagamat ismertem meg jobban és segítőként egy izgalmas módszert,
hanem a mesékben rejlő erőt is. Ez az erő, amely összeköti a múltat
a jelennel és a jövővel és ebben már benne vagyok én is.
A
mesék megismerése és maga a módszer intenzív tanulást és elmélyülést
kíván.
Szeretettel
ajánlom mindenkinek a képzést. Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
Tudásom
a mesékről a tanfolyam előtt: 1
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
P-SZ. Katalin, tanító, 2023
A
képzésen nagyon jó témák és területek voltak, minden percét élveztem.
De kicsit tömény, mert nagyon sok és az én laikus tudásomnak
sokszor túl „egyetemi”, pszichológiai szakszöveg. Talán már túl
régen tanultam így. Megküzdöttem vele, de nekem ez több időt igényelt.
Viszont átrágva magamat az egészen – többször is lejegyzetelve,
az olvasandókat is kijegyzetelve, úgy érzem, alapos és igazán
hasznos tudásra tettem szert. Köszönöm!
Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
Tudásom
amesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
4-5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
4
-
Tartalom
5
Vissza
Spitzer
Gyöngyi/Soma Mamagésa
–
előadóművész, spirituális tanító, életszemléleti tanácsadó,
író, 2022
Nagyon
sokat kaptam ettől a tanfolyamtól. Sokkal többet, mint amit vártam,
elképzeltem. Hatalmas tudás, lelkiismeretesség, alaposság és
profizmus jellemezte az egészet, úgyhogy hála és köszönet érte. Csak
ajánlani tudom. Biztos, hogy még fogom folytatni.
Tudásom
amesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 4
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
R.
Éva, pszichológus, 2022
Mindenkinek
csak ajánlani tudom a tanfolyamot. Kiváló önismereti élmény és óriási
tér a szakmai fejlődéshez. Mint óvodában dolgozó pszichológus, de
mint édesanya is rengeteget tanultam a mesékről és azok alkalmazásáról,
erejükről és a bennük rejlő „varázslatokról”. A képzés
befejezése után is érzem, hogy szeretném ezt mindenképpen folytatni
és még több dolgot megtudni a meseterápiáról. Az oktató rendkívül
felkészült és szakmai hozzáállása páratlan. A rendelkezésre bocsátott
irodalom is nagyon sokrétű és érdekes, feldolgozásához azonban idő
szükséges. Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot.
Tudásom
amesékről a tanfolyam előtt: 2
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 5*
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5*
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
M. Eszter, jogász,
2022
"Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot. Nagyon jó alapot ad a tanfolyam! Az oktató
rendkívüli felkészültsége miatt nem mindig tudtam követni az
utalásokat, de ez az én hiányosságom. Az emberekkel való foglalkozáshoz
is nagyon körültekintő felkészítést kaptam, ami kiemelkedő
jelentőségű és fontos.
Tudásom
amesékről a tanfolyam előtt: 3
Tudásom
a mesékről a tanfolyam után: 4
A
tanfolyam megfelelése elvárásaimnak: 5
-
Előadó
stílusa 4
-
Előadó
követelmény rendszere
4
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5*
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
4
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
4
-
Tartalom
5*
Vissza
B. Katalin, pszichológus,
2022
"Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen
folytatnám a tanfolyamot."
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
R. Dóra, kutató,
2021
"Elégedett
voltam a tanfolyammal, engem nagyon jó időben talált meg, ezért úgy
érzem, hogy nagyon sokat alakított az életemen a saját élmény. Ez
számomra a tanulást és a módszer megismerését is megkönnyítette
azon túl, hogy az önismereti élmény magában is maradandó élményt
adott.
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
K. Alexandra, fejlesztő pedagógus, 2021
"Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak és szívesen folytatnám. Még több
gyakorlatra gondoltam, ugyanakkor így is klassz volt. X idő állt
rendelkezésre…Köszönöm!"
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
Zs. Aranka, addiktológiai
konzultáns, 2020
"Ajánlom
a tanfolyamot más hallgatóknak. Szívesen folytatnám a tanfolyamot."
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
M. Borbála, óvodapedagógus, 2019
"A
tanfolyam során kezdtem érdeklődni önmagam iránt és megszeretni
mindazt, amivel szembesültem."
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5*
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
4
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Hallgatói
összesített értékelés (N=7 fő), egy fő nem értékelt.
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
Szempontok/Fő |
Átlag |
Szórás |
Előadó
stílusa |
5,00 |
0,00 |
Előadó
követelmény rendszere |
4,86 |
0,38 |
Előadó
szakmai felkészültsége |
5,00 |
0,00 |
Érdekesség |
5,00 |
0,00 |
Használhatóság |
5,00 |
0,00 |
Képzés
módszertana |
5,00 |
0,00 |
Önismeretem
fejlődése |
4,43 |
0,79 |
Saját
élményem |
4,57 |
0,79 |
Tananyag
szakmai összetétele |
5,00 |
0,00 |
Tananyag
újszerűsége |
5,00 |
0,00 |
Tartalom |
5,00 |
0,00 |
Vissza
D.
Tímea,
coach, 2018
"Az
egyik leghasznosabb és legélvezetesebb képzés, amin részt vettem!
Minden napját élveztem és rengeteg hasznos, új ismerettel lettem
gazdagabb, mind szakmailag, mind pedig mesék és önismeret területén.
Köszönöm ezt a magas szintű oktatást és élményt, amit kaptam! A
tanfolyamot másoknak is ajánlom."
A
tanfolyam összesítő értékelése
(Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
-
Előadó
stílusa 5
-
Előadó
követelmény rendszere
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Előadó
szakmai felkészültsége
5
-
Érdekesség
5
-
Használhatóság
5
-
Képzés
módszertana
5
-
Önismeretem
fejlődése
5
-
Saját
élményem
5
-
Tananyag
szakmai összetétele
5
-
Tananyag
újszerűsége
5
-
Tartalom
5
Vissza
2017. október
A tanfolyam végén a
hallgatók anonim módon értékelik a tanfolyamot. (Egy fő előbb távozott.
Ötfokú skála: 1=Nem megfelelő, 2=Elégséges, 3=Átlagos, 4=Jó,
5=Kiváló)
Vissza
H.
Erika, művelődésszervező
- meseíró, 2013
"A
tanfolyam sokkal többet nyújtott számomra, mint amire vártam. Azzal
a céllal iratkoztam be, hogy megszerezzek egy olyan alaptudást a mesékről,
mellyel majd tudatosabban tudom írni, használni meséimet az előadások
tervezésében. A tanfolyam második foglalkozása után viszont már éreztem,
hogy ha ebbe valaki belekóstol, nincs megállás. Célom hát megváltozott,
már nem az alaptudásra vágyom, hanem mindenre, amit a mese nyújthat."
"A
tanfolyamot
ajánlom mindenkinek, kortól, nemtől függetlenül."
Értékelés
A
tanfolyam összesítő értékelése
·
Tartalom
*
* * * *
·
Érdekesség
*
* * * *
·
Használhatóság
*
* * * *
·
A tananyag újszerűsége
*
* * * *
·
A tananyag szakmai összetétele *
* * * *
·
A foglalkozások módszertana
*
* * *
·
Saját élményem
*
* * * *
·
Önismeretem fejlődése
*
* * * *
·
Előadó (stílus/módszer)
*
* * * *
·
Előadó szakmai felkészültsége *
* * * *
Vissza
H.
Enikő, szociálpedagógus, pszichológia szakos hallgató (2013)
Köszönöm
szépen Neked ezt a nagyszerű tanfolyamot, és azt, hogy igazi nagy
mesemondóként kísértél bennünket végig – telve tudással,
hittel, szeretettel, és barátsággal.
Amivel
gazdagodtam általa, az elsősorban a Benned rejlő emberi és szakmai
értékek, másodsorban pedig az a töménytelen információ a mesékről,
ami remélem egy szép napon a véremmé válik majd , - akárcsak a három
hamuba sült pogácsa!:-)
Értékelés
Ajánlom
a tanfolyamot más
hallgatóknak.
A
tanfolyam összesítő értékelése
·
Tartalom
*
* * * *
·
Érdekesség
*
* * * *
·
Használhatóság
*
* * * *
·
A tananyag újszerűsége
*
* * * *
·
A tananyag szakmai összetétele *
* * * *
·
A foglalkozások módszertana
*
* * *
·
Saját élményem
*
* * * *
·
Önismeretem fejlődése
*
* * * *
·
Előadó (stílus/módszer)
*
* * * *
·
Előadó szakmai felkészültsége *
* * * *
Vissza
K.
Lívia, pszichológus
"A
mesepszichológiai képzést ajánlom azoknak, akik pszichológusként
vagy pedagógusként gyerekekkel foglalkoznak, szeretik a meséket, és
szeretnének megismerkedni egy - számomra érdekesnek és jónak tűnő
-, a mesékre épülő diagnosztikai és terápiás módszerrel."
Értékelés
-
Tartalom
*
* * *
-
Érdekesség
*
* * * *
-
Használhatóság
*
* * *
-
Előadó
(stílus/módszer)
*
* * * *
-
Előadó
szakmai felkészültsége *
* * * *
-
A
foglalkozások módszertana *
* * *
Vissza
S.
Anita, másodéves pszichológia szakos hallgató
"Ajánlanám
a tanfolyamot azoknak a pszichológia iránt érdeklődőknek, pszichológushallgatóknak,
illetve pszichológusoknak, akik szeretnének megismerkedni azzal, mi
minden található a mesék birodalmában, és miként lehet az itt összegyűlt
kincset felhasználni. A tanfolyam során bepillantást nyerhettünk a
mesékkel kapcsolatos elméleti háttérbe, amely alapot nyújt a
későbbi gyakorlati felhasználáshoz is. Megismerkedhettünk a mesékkel
mint terápiás eszközökkel, valamint saját élményt is szerezhettünk
ezzel kapcsolatban. Miközben izgalmas, színes, gondosan megtervezett
órákon vettünk részt, mi is a tanfolyam aktív résztvevőivé válhattunk.
Sok izgalmas dolgot tanultunk a mesék elméletéről, felhasználási módjáról,
mindezek mellett pedig kicsit közelebb kerültem saját magamhoz is.
Mindenkinek ajánlanám, hogy éljen a mesék kínálta lehetőségekkel,
és ne hagyja elveszni azt a varázslatot, amelyet a mesék nyújtanak
mindannyiunk számára."
Értékelés
-
Érdekesség
*
* * * *
-
Használhatóság
*
* * * *
-
Előadó
(stílus/módszer)
*
* * * *
-
Előadó
szakmai felkészültsége *
* * * *
-
A
foglalkozások módszertana * * * *
Anita
három év múlva visszatérve a szakdolgozatát egy közös kutatásunkból
írta, amely munkája alapján ma már e témában szerzőtársam lett.
Kutatási eredményeinket több tudományos konferencián és cikkben
bemutattuk. (További részletek a konferenciák és a szakdolgozat
oldalon találhatók.)
Vissza
B.
Viktória, magyar-néprajz tanár szakos hallgató
A
mesepszichológia tanfolyamot mindenkinek ajánlom, aki valamilyen formában
szereti a meséket akár hallgatni, olvasni és írni egyaránt. Ezeken
a foglalkozásokon megismerkedhet a mesék múltjával és jelenével,
a mese terápiás hatásaival, megtudhatja, hogy milyen hatással van a
mese a mindennapi életünkre. Számomra nagyon érdekes volt, hogy
bepillantást nyerhettem a mesék gyógyító hatásába is, és közben
saját mesémen keresztül önmagamat is jobban megismerhettem.
Óvónőknek,
tanárnőknek, pszichológiával és pedagógiával foglalkozó egyetemi
hallgatóknak, és szülőknek is bátran javaslom ezt a kalandos utazást
a mesék birodalmába.
-
Érdekesség
*
* * * *
-
Használhatóság
* * * *
-
Előadó
(stílus/módszer)
* * * *
-
Előadó
szakmai felkészültsége *
* * * *
-
A
foglalkozások módszertana * * * *
-
Tartalom:
*
* * * *
Vissza
B.
Mária, pedagógus
Túl
néhány írott mese sikeres és hasznos elemzésén, túl egy kis
„sajátgyerekes hipnoterápián” , túl árkon és bokron, de
az Üveghegyen még innen, bátran írok már ajánlót a tanfolyamról.
Köszönök mindent!
A
mesepszichológia tanfolyamot mindenkinek ajánlom, aki érdeklődik a
mesék világa iránt. Az előadások sokrétű elméleti és módszertani
ismerettel gyarapították tudásomat, rendkívül érdekesek voltak.
Megerősített abbéli hitemben , hogy a mese gyógyír, egyfajta verbális
bájital. Az órákon tanultakat pedagógusként és szülőként is
sikeresen alkalmazom.
-
Érdekesség
*
* * * *
-
Használhatóság
*
* * * *
-
Előadó
(stílus/módszer)
*
* * * *
-
Előadó
szakmai felkészültsége *
* * * *
-
A
foglalkozások módszertana *
* * * *
-
Tartalom:
*
* * * *
Vissza
B.
Katalin, másodéves pszichológia szakos hallgató
"Nagyon
örülnék és hálásan megköszönném ha vetnél egy gyógypillantást
a mellékelt kérdőívre, amit szamárvezetőnek állítottam össze a
tanultak alapján. Célom az lenne, hogy bárki saját meséje elemezhető
legyen ennek mentén, és ez megfeleljen az általad tanított elemző
"modellnek", amely végtelenül meggyőző volt. Kétség nem
maradt bennem a mesepszichológiai módszer diagnosztikai, és terápiás eredményességét
és létjogosultságát illetően, és még szórakoztató is! Kell-e
ennél több? Köszönöm mégegyszer a lehetőséget!"
-
Érdekesség
*
* * * *
-
Használhatóság
*
* * * *
-
Előadó
(stílus/módszer)
*
* * * *
-
Előadó
szakmai felkészültsége *
* * * *
-
A
foglalkozások módszertana *
* * * *
-
Tartalom:
*
* * * *
Vissza
|